Weboldalunkon sütiket használunk, biztonságos böngészés és a felhasználói élmény javítása érdekében. Részletek |
Általános Szerzõdési Feltételek
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (http://bicikliakcio.hu) és aldomainjein történõ
jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhetõ a következõ
weboldalról: http://bicikliakcio.hu/aszf.html és
letölthetõ az alábbi linkrõl: http://bicikliakcio.hu/download.php?f=aszf.pdf
1. SzolgÁltatÓ adatai:
A szolgáltató
neve: Puskás
Péter e.v.
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 2721 Pilis, Bence út 6/a.
A szolgáltató
elérhetõsége, az igénybe vevõkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen
használt elektronikus levelezési címe: info@bicikliakcio.hu
Nyilvántartási szám:
50443961
Adószáma: 67582446-1-33
Nyilvántartásban bejegyzõ hatóság neve: Monori
Járási Hivatal Okmányirodai Osztály
Telefonszáma: a +36 20
778 1929
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-97366/2016.
A szerzõdés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
INTER.HU KFT.
2030 Érd, Diósdi út 18.
20/3200-777
Nyitvatartási idõ: H-P. 08:00-17:00; Sz.
08:00-12:00
2.
AlapvetÕ rendelkezÉsek:
2.1.
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint
jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a
Polgári Törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal
összefüggõ szolgáltatások egyes kérdéseirõl szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.)
törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzõdések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.
A vonatkozó
jogszabályok kötelezõ rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is
irányadók.
2.2.
A
jelen Szabályzat 2016. április 8. napjától hatályos és visszavonásig hatályban
marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A
módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése elõtt 11 (tizenegy) nappal a
weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják,
hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás
automatikusan érvényes.
2.3.
Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató
által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon
olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban
foglaltakat magára nézve kötelezõnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem
fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
2.4.
Szolgáltató
fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az
azon megjelenõ tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
Tilos a webshopon megjelenõ tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése,
elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos
hozzájárulása nélkül.
3.
RegisztrÁciÓ/vÁsÁrlÁs
3.1.
Felhasználó a weboldalon történõ
vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon
közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az
adatkezelésekhez hozzájárul.
3.2.
Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a
saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan,
vagy más személyhez köthetõ adatok esetén a létrejövõ elektronikus szerzõdés
semmis. Szolgáltató kizárja felelõsségét, amennyiben Felhasználó más nevében,
más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3.3.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy
pontatlanul megadott adatokra visszavezethetõ szállítási késedelemért, illetve
egyéb problémáért, hibáért semminemû felelõsség nem terheli.
3.4.
A Szolgáltatót nem terheli felelõsség az abból
adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek
számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetõvé válik.
4.
MegvÁsÁrolhatÓ
termÉkek, szolgÁltatÁsok kÖre
4.1.
A megjelenített termékek kizárólag online
rendelhetõk meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban
értendõk, tartalmazzák a törvényben elõírt áfát, azonban nem tartalmazzák a
házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
4.2.
A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a
termék nevét, leírását, a termékekrõl fotót jelenít meg. A termékek adatlapján
megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként
szerepelhetnek. Nem vállalunk felelõsséget a webshopban megjelenõ kép és a
termék tényleges kinézete miatti különbözõség miatt.
4.3.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató
teljes körûen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos
idõtartamáról.
4.4.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére
hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan
téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától
jelentõsen eltérõ, esetleg rendszerhiba miatt megjelenõ “0” Ft-os vagy “1”
Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani,
hanem felajánlhatja a helyes áron történõ szállítást, amelynek ismeretében az
Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
4.5.
Hibás ár esetén esetben feltûnõ értékaránytalanság
áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak
azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V.
törvény (Ptk.) alapján a szerzõdés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó
kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a
szerzõdéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és
egybehangzóan kifejezõ nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk
érvényesen létrejött szerzõdésrõl, amelyekbõl jogok és kötelezettségek
fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis
szerzõdésnek tekintendõ.
5.
RendelÉs
menete
5.1.
Felhasználó a regisztrációját követõen
bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
5.2.
Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek
darabszámát beállítja.
5.3.
Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott
termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár”
ikonra kattintva.
5.4.
Ha nem szeretne további terméket vásárolni,
ellenõrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „töröl” linkre kattintva
törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „módosít” linkre
kattint Felhasználó.
5.5.
Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a
szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következõk:
5.5.1. Fizetési módok:
Személyes átvétel:
Készpénzben a Szolgáltató által megjelölt helyen történõ átvételkor: Az áru
átvételekor történõ fizetés választása esetén a Felhasználó a Szolgáltató által
megjelölt helyszínen fizeti meg a termék vételárát készpénzben. Készpénzes
fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetõség.
Fizetés utánvétellel:
Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetõség
van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse
készpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor.
Átutalással:
Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben
található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató
bankszámláján történõ jóváírását követõen a Felhasználó jogosult a termék(ek)
általa meghatározott módon történõ átvételére.
5.5.2. Szállítási költség:
min tömeg (kg) |
max tömeg (kg |
Házhoz szállítás alap díja (Ft) |
PostaPontra szállítás alapdíja (Ft) |
0.01 | 3.00 | 1690 | 1490 |
3.01 | 5.00 | 1990 | 1690 |
5.01 | 10.00 | 2290 | 2090 |
10.01 | 20.00 | 2990 | 2690 |
20.01 | 30.00 | 3590 | 3290 |
40 kg felett kérjen egyedi árajánlatot a szállítási költségre.
Kerékpár megrendelés esetén a szállítási költség a táblázatban található alapár 1.5-szerese.
A táblázatban található díjakat a kiválasztott fizetési mód és
az átvétel módja befolyásolhatja.
Elõre
utalás esetén: a táblázatban meghatározott díjak
Utánvétes
fizetés esetén: csak házhoz szállítással (készpénzzel vagy bankkártyával a
futárnak), a táblázatban található alapdíjhoz bruttó 300 Ft pénzkezelési
pótdíjat számítunk fel.
Készpénzes
fizetés esetén: személyes átvétel a szolgáltató telephelyén (2721 Pilis, Bence
út 6/a.) a szállítási díj 0.- azaz nulla Ft, egyéb helyen a szállítási díj egyedi ajánlat alapján.
5.6.
Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép
fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen
esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a
vevõt az új adatokról. A vevõ ezt követõen még egyszer megerõsítheti a
megrendelést, vagy lehetõség van arra, hogy bármely fél elálljon a
szerzõdéstõl.
5.7.
Rendelését kizárólag abban az esetben tudja véglegesíteni, ha a kosárban található áru értéke eléri az 5.000 Ft-ot. A fizetendõ végösszeg a megrendelés összesítése és
visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag
tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár elõtt
megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén
köteles jegyzõkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles
átvenni. Utólagos, jegyzõkönyv nélküli
reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése
munkanapokon történik 8-17 óra közötti idõszakban.
5.8.
Az adatok megadását követõen Felhasználó a ”véglegesítés”
gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, elõtte azonban még egyszer
ellenõrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a
megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos
kívánságát.
5.9.
Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a
megrendelési folyamat lezárása elõtt minden esetben vissza tud lépni az elõzõ
fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
5.10.
Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését
követõen visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó
megrendelésének elküldésétõl számított, a szolgáltatás jellegétõl függõ
elvárható határidõn belül, de legkésõbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem
érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerzõdéses kötelezettség
alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendõ a
Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára
hozzáférhetõvé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelõsségét, ha a
visszaigazolás azért nem érkezik meg idõben, mert Felhasználó rossz e-mail
címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely
telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
6.
A
megrendelÉsek feldolgozÁsa és az adÁsvÉtel teljesÍtÉse
6.1.
A megrendelések feldolgozása nyitvatartási idõben
történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt idõpontokon kívül is van
lehetõség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidõ lejárta után
történik, az azt követõ napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata
minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a
megrendelését.
6.2.
Általános teljesítési határidõ, a visszaigazolástól
számított 3-5 munkanapon belül.
6.3.
Az adásvételi szerzõdés alapján a Szolgáltató dolog
tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog
átvételére köteles.
6.4.
Ha az eladó vállalkozás és a vevõ fogyasztó, és az
eladó vállalja a dolog vevõhöz történõ eljuttatását, a kárveszély akkor száll
át a vevõre, amikor a vevõ vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba
veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történõ átadáskor átszáll a vevõre,
ha a fuvarozót a vevõ bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó
ajánlotta.
6.5.
Ha az eladó vállalkozás és a vevõ fogyasztó, a
felek eltérõ megállapodásának hiányában, az eladó (jelen ÁSZF szerint:
Szolgáltató) a szerzõdés megkötését követõen késedelem nélkül, de legkésõbb
harminc napon belül köteles a vevõ (Felhasználó) rendelkezésére bocsátani a
dolgot.
6.6.
Az Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó
jogosult póthatáridõt tûzni. Ha az eladó a póthatáridõn belül nem teljesít, a
vevõ jogosult a szerzõdéstõl elállni.
6.7.
A Felhasználó póthatáridõ tûzése nélkül jogosult a
szerzõdéstõl elállni, ha
a) a Szolgáltató a
szerzõdés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerzõdést a
felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhetõ rendeltetésénél
fogva a meghatározott teljesítési idõben - és nem máskor - kellett volna
teljesíteni.
6.8.
Ha Szolgáltató a szerzõdésben vállalt
kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerzõdésben meghatározott termék
nem áll rendelkezésére, köteles errõl Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni,
valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésõbb
harminc napon belül visszatéríteni.
6.9.
Szolgáltató nem vállal felelõsséget az esetleges
technikai ismertetõk, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt
történõ elõzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a
jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes
egészben. Részben történõ teljesítés kizárólag Felhasználóval történõ
egyeztetést követõen kerülhet sor!
7.1.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzõdések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a
megrendelt termék kézhez vételétõl számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerzõdéstõl,
visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó
1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
7.2.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idõ attól
a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérõ harmadik személy a terméket átveszi.
7.3.
Fogyasztó a szerzõdés megkötésének napja, és a
termék átvételének napja közötti idõszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.4.
A termék visszaküldésének
költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség
viselését.
7.5.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a
termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerû
használatból adódó anyagi kár megtérítését.
7.6.
Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem
elõre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elõ, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelmûen a fogyasztó személyére szabtak.
7.7.
A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási
jogát olyan vállalkozási szerzõdés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó
kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgõs javítási vagy karbantartási
munkálatok elvégzése céljából;
7.8.
Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az
elállási nyilatkozat megérkeztét követõen a fenti jogszabályok értelmében
haladéktalanul, de legkésõbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget
a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
7.9.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során
alkalmazott fizetési móddal egyezõ fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó
más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e
visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség
nem terheli.
7.10.
Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem
nélkül, de a szerzõdéstõl való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató
részére történõ megküldésétõl számított 14 napnál semmiféleképpen sem késõbb
visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
7.11.
Fogyasztónak írásban történõ elállás esetén
elegendõ az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
7.12.
Fogyasztó akkor tartja be a határidõt, ha a 14
napos idõszak letelte elõtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
7.13.
A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének
közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség
viselését.
7.14.
A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része
megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérõ szállítási mód választásából
adódik.
7.15.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelõsségre az
árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének,
tulajdonságainak és mûködésének megállapításához szükségestõl eltérõ kezelés
miatt következett be.
7.16.
A visszatérítést Szolgáltató mindaddig
visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot
nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettõ közül a
korábbi idõpontot kell figyelembe venni.
7.17.
Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási
jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetõségeinek valamelyikén
írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban
történõ jelzés alkalmával a postára adás idõpontját vesszük figyelembe,
telefonon történõ jelzés alkalmával pedig a telefonon történõ jelzését. Postai
úton történõ jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést
fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat
segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
7.18.
Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék
rendeltetésszerû használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerû használatából
eredõ károknak megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését
követõ tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra
visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
7.19.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzõdések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhetõ el.
7.20.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhetõ el.
7.21.
Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti
Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetõségeken.
7.22.
Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti
fogyasztónak minõsülõ Felhasználókat illeti meg.
7.23.
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz
az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körében jár e.
7.24.
Elállási jog gyakorlásának a menete:
7.24.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az
elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató
elérhetõségeinek egyikére elküldeni.
7.24.2. Fogyasztó határidõben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék
kézhezvételétõl számított 14. nap lejárta elõtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Írásban történõ elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14
napon belül. Postai úton történõ jelzés alkalmával a postára adás dátumát,
email vagy telefaxon keresztül történõ értesítés esetén az email illetve a fax
küldésének idejét veszi figyelembe.
7.24.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató
címére késedelem nélkül, de legkésõbb elállási nyilatkozatának közlésétõl
számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidõ betartottnak minõsül, amennyiben
a 14 napos határidõ letelte elõtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni
14 napon belül). A megrendelõ viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru
visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülõ költségeket.
7.24.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérõ szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a
szerzõdés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti idõszakban
is gyakorolja elállási jogát.
7.24.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása
eltérõ idõpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több
tételbõl vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy
darab kézhezvételtõl számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási
joggal.
8.
Jótállás, szavatosság
Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a
teljesítés idõpontjában nem felel meg a szerzõdésben vagy jogszabályban
megállapított minõségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha
a jogosult a hibát a szerzõdéskötés idõpontjában ismerte, vagy a hibát a
szerzõdéskötés idõpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerzõdésben semmis
az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra
vonatkozó rendelkezéseitõl a fogyasztó hátrányára tér el.
Kellékszavatosság
8.1.
Milyen esetben élhet Felhasználó a
kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot
üzemeltetõ cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
8.2.
Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a
kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó –
választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végsõ
esetben – a szerzõdéstõl is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy
másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve,
ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
8.3.
Milyen határidõben érvényesítheti Felhasználó
kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a
hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem késõbb, mint a hiba
felfedezésétõl számított kettõ hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a
figyelmét, hogy a szerzõdés teljesítésétõl számított két éves (használt
termékek esetén egy éves) elévülési határidõn túl kellékszavatossági jogait már
nem érvényesítheti.
8.4.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét?
Felhasználó a
vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.5.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai
érvényesítésének?
A teljesítéstõl
számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket,
illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltetõ vállalkozás nyújtotta. A
teljesítéstõl számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles
bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés
idõpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6.
Milyen esetben élhet Felhasználó a
termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék)
hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.
8.7.
Milyen jogok illetik meg Felhasználót
termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
8.8.
Milyen esetben minõsül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás,
ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minõségi követelményeknek,
vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplõ
tulajdonságokkal.
8.9.
Milyen határidõben érvényesítheti Felhasználó
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidõ elteltével e jogosultságát elveszti.
8.10.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel
érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Felhasználónak kell bizonyítania.
8.11.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó)
kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani
tudja, hogy:
– a terméket nem
üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány
és a technika állása szerint a forgalomba hozatal idõpontjában nem volt
felismerhetõ vagy
– a termék hibája
jogszabály vagy kötelezõ hatósági elõírás alkalmazásából ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendõ egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét,
hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
8.12.
Milyen esetben élhet Felhasználó a
kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés
esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezõ jótállásról
szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet alapján a webshopot üzemeltetõ vállalkozás jótállásra köteles.
8.13.
Felhasználót milyen jogok és milyen határidõn belül
illetik meg jótállás alapján?
A jótállás idõtartama
egy év. A jótállási határidõ a fogyasztási cikk fogyasztó részére történõ
átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi,
az üzembe helyezés napjával kezdõdik.
8.14.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási
kötelezettsége alól?
A vállalkozás
jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a
termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül
megilletik.
8.15.
Szolgáltató nem tartozik jótállással a használt
termékek esetében.
8.16.
Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve
szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért,
amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésbõl, túlzott
igénybevételbõl, illetve a meghatározottól eltérõ behatásokból, illetve egyéb,
a termékek nem rendeltetésszerû használatából keletkeztek.
9.1.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerzõdésben a
felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitõl a fogyasztó hátrányára nem
térhet el.
9.2.
A fogyasztó kötelessége a szerzõdés megkötésének
bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
9.3.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével
kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4.
A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett
szavatossági vagy jótállási igényérõl jegyzõkönyvet köteles felvenni.
9.5.
A jegyzõkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható
módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
9.6.
Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy
jótállási igényének teljesíthetõségérõl annak bejelentésekor nem tud
nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás
indokáról és a békéltetõ testülethez fordulás lehetõségérõl is – öt munkanapon
belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
9.7.
A Szolgáltató a jegyzõkönyvet az annak felvételétõl
számított három évig köteles megõrizni, és azt az ellenõrzõ hatóság kérésére
bemutatni.
9.8.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a
kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
10.1.
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez
közremûködõt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes
felelõsséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte
volna el.
10.2.
Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné,
jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek
érvényességét, jogszerûségét és érvényesíthetõségét nem érinti.
10.3.
Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján
megilletõ jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthetõ az
adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történõ lemondás csak az erre
vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a
Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely
lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy
a késõbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú
betartásához.
10.4.
Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés
úton próbálják rendezni.
11.1.
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést
megfelelõ minõségben, a megrendelõ teljes megelégedettsége mellett teljesítsen.
Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerzõdéssel vagy
annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail
címen, vagy levél útján is közölheti.
11.2.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja,
és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy
a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az
azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzõkönyvet vesz fel, s annak
egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
11.3.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül
írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A
panaszról felvett jegyzõkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megõrzi
a Szolgáltató, és azt az ellenõrzõ hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.4.
Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén
panaszával hatósági vagy békéltetõ testület eljárását kezdeményezheti, az
alábbi elérhetõségeken.
11.5.
Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése
érdekében igénybe veszi a békéltetõ testületi eljárást.
11.6.
Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi
Hatósághoz is:
Nemzeti
Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest,
József krt. 6.
Levelezési cím: 1428
Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X
19,071 Y 47,496
Központi telefonszám:
+36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210
4677
E-mail: nfh@nfh.hu
11.7.
Vagy területi szerveihez:
Pest Megyei
Kormányhivatal
Mûszaki Engedélyezési
és Fogyasztóvédelmi Fõosztály
Fõosztályvezetõ-helyettes:
Dr. Koller Edit
Cím: 1135 Budapest,
Lehel utca 43-47.
Postacím: 1365
Budapest, Pf.: 270.
Telefonszám: +36 1
236-3937, +36 1 236-3978, Telefax: +36 1 236-3956
E-mail:
fogyved.pestmegye@pmkh.hu
Ügyfélszolgálat
(rezsipont):
hétfõtõl csütörtökig
9.00 – 12.00, 12.30 – 16.00
pénteken 9.00 – 13.00
A Nemzeti
Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja:
11.8.
Panasza esetén lehetõsége van békéltetõ testülethez
fordulni, melyek elérhetõségét itt találja:
Bács-Kiskun
Megyei Békéltetõ Testület
Címe:
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma:
(76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím:
bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltetõ Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre
u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf.
109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltetõ Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp.
5.
Telefonszáma: (66) 324-976,
446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei
Békéltetõ Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u.
1.
Telefonszáma: (46) 501-091,
501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím:
kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltetõ Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina
krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím:
bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltetõ
Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt.
8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118
mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím:
bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltetõ Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár,
Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Gyõr-Moson-Sopron Megyei
Békéltetõ Testület
Címe: 9021 Gyõr, Szent István út
10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202;
520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím:
bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltetõ
Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petõfi tér
10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltetõ Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf.
440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105
mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltetõ
Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park
8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei
Békéltetõ Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fõ tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltetõ Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány
út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltetõ Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út
59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltetõ Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei
Békéltetõ Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi
u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42)
420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz
Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltetõ Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u.
23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltetõ Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd
tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltetõ
Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u.
3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím:
vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltetõ Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petõfi
utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
11.9.
A
békéltetõ testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági
eljáráson kívüli rendezése. A békéltetõ testület feladata, hogy
megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását
a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést
hoz a fogyasztói jogok egyszerû, gyors, hatékony és költségkímélõ
érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltetõ testület
a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót
megilletõ jogokkal és a fogyasztót terhelõ kötelezettségekkel
kapcsolatban.
11.10. Online adásvételi vagy
online szolgáltatási szerzõdéssel összefüggõ határon átnyúló fogyasztói jogvita
esetén az eljárásra kizárólag a fõvárosi kereskedelmi és iparkamara
mellett mûködõ békéltetõ testület illetékes.
11.11. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti
az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy
egyszerû regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követõen pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az
online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
11.12. Szolgáltatót a békéltetõ
testületi eljárásban együttmûködési kötelezettség terheli. Ennek keretében
köteles a válasziratát megküldeni a békéltetõ testület számára és a
meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét
biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a
területileg illetékes békéltetõ testületet mûködtetõ kamara szerinti megyébe
van bejegyezve, a vállalkozás együttmûködési kötelezettsége a fogyasztó
igényének megfelelõ írásbeli egyezségkötés lehetõségének felajánlására terjed
ki.
12.1.
Miután a bicikliakcio.hu, mint weboldal szerzõi
jogi mûnek minõsül, tilos a Bicikliakcio.hu weboldalon megjelenõ tartalmak vagy
azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz
történõ közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása
és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
12.2.
A Bicikliakcio.hu weboldalról és annak
adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az
adott weboldalra való hivatkozással lehet.
12.3.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát
szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett
másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
12.4.
Tilos a Bicikliakcio.hu weboldal tartalmának,
illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói
azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történõ létesítése; bármely olyan
alkalmazás használata, amellyel a Bicikliakcio.hu weboldalon vagy azok bármely
része módosítható vagy indexelhetõ.
12.5.
A Bicikliakcio.hu név szerzõi jogi védelmet
élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos
hozzájárulásával lehetséges.
12.6.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli
felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként
bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és
ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzõi jogi jogsértés esetén Szolgáltató
közjegyzõi ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértõ
felhasználóra hárítja.
13. AdatvÉdelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhetõ a következõ oldalon: http://bicikliakcio.hu/adatvedelem.html
Pilis, 2016. április 08.